framstegs-listan/pepp-listan/det finns ett annat liv-listan!/den postitiva listan

  1. Har varit träningsfri i fem veckor!
  2. Motionsfri i snart fyra veckor.
  3. Kräkfri i fem veckor!!
  4. Äter numera regelbundna, ordentliga, fullvärdiga måltider fem gånger om dagen..
  5. vilket lett till att jag ätit i princip allt jag inte ätit på åratal och lite till på de fyra första veckorna av min behandling. I normala mängder.
  6. Gått upp x antal kilo..
  7. men också fått sjukt mycket mer energi till saker,
  8. som tex att kunna sitta och fokusera på en virkning, det hade jag aldrig klarat för fem veckor sedan.

Det är lätt att mitt i känslostormarna faktiskt glömma bort att man är påväg framåt. Så många många dagar av mina senaste år jag tänkt att det inte ens finns en väg ut. Eller jo, att den finns en men att jag aldrig kommer kunna ta mig igenom den.
De tre första punkterna är jag allra allra mest supernöjd med. Att jag skulle klara av att sluta träna har varit mitt största tvivel. Eftersom de andra beteendena direkt bara varit destruktiva för mig, så har ju träningen ändå varit, på något sätt, det normalaste. Det vettigaste. Sundaste. Det måstet som måste finnas med i livet för att ens kunna vara. Få vara. Men, nu har jag inte gjort det på fem veckor. På dessa fem veckor har jag heller inte kräkts, en enda gång. Och titta, jag överlever. Och jag är bannemig stolt över det.

1 tinaaa:

skriven

Du är så galet braaaa Johannis !!!!!!! <3

2 Isabelle:

skriven

Du är så jäkla bra!!

3 camilla:

skriven

Du är helt gryjmt bra <3

Kommentera här: