x

För att jag ska kunna må bra gäller det att inte lyssna på all skit som framför allt media försöker packa oss fulla med. Media är fyllt av snabba lösningar och mirakelmetoder. Media vill tjäna pengar. Media är dumt i huvudet. Media skapar ett sjukt samhälle.
I ärlighetens namn, om EN enda av dessa mirakelmetoder skulle funka, som en långvarig lösning, skulle man ens behöva försöka komma på en till då? Och en till? Och en till?
Jag använder mig inte av några mirakelmetoder, jag använder mig av folkvett och talriksmodellen. Det är den enda jag bevisligen ser fungerar. Om man orkar tänka lite själv så ser man snart att det är alldeles alldeles naturligt. En del kolhydrater, en del protein, en del grönsaker och så lagom med fett. Hur farligt? 
Promblemet, enligt mig, är egentligen inte alls i första hand alla dessa metoder för metoder är ju bara metoder i sig utan anledningen till ATT dessa metoder finns. Att media går ut med ett budskap om att ALLA, ALLTID, bör sträva mot viktnedgång, mot att prestera lite bättre, mot att bli lite snyggare, lite lyckligare. Vem är artiklarna riktade till, egentligen? Och vem tar åt sig?

Jag har slutat läsa saker jag vet med mig att jag mår dåligt av. Jag mår inte bättre av att läsa om alla förbjudna livsmedel och alla tilllåtna. När fan fick en kvällstidning makten till att bestämma vad jag får äta och inte? Herregud. Jag läser heller inte många av alla tråkiga bloggar som strävar mot någon slags lycka i något slags ingenting, jag vet att jag tipsat om bra bloggar förut, men just nu läser jag mest bara två stycken och det är dessa två:

http://acarolinas.blogg.se/ 
Jag blev glad ända in i hjärtat när carolina började blogga igen. Hon har skinn på näsan och något vettigt och av vikt att säga. Hon vet vad hon talar om och hon talar med erfarenhet. Dessutom är hon gravid med sitt andra barn och awwwwwwe så himla sån blir jag. Läs!!

http://somethingaboutcats.blogg.se/
Jag är typ kär i Mikaela. Jag hoppas hon får bli stadsminister. Punkt.

Kommentera här: