vattna det som är vårt

 
Tänker en massa, ord som bara bombar huvudet på mig, måste skriva måste skriva tänker jag tar fram datorn och allt bara sitter fast. Känns som jag ska spy. Som ett äpple fastnat i halsen på mig men det kommer inte upp. Så, istället ska jag vara en very important pörson och svara på some very important frågor. Hittade den hos rainbowtrout som funnit den hos niotillfem.
 
 
hur har din dag varit?
lite jobbig pga mig, lite skön pga är i min säng med nybäddade lakan nu, asbra pga skypeade med min bästis hilda i bologna och pga solen, lite jobbig pga det ändå var SVINKALLT ute och pga mitt eksem älskar kylan, lite frustrerande pga har inte riktigt kunnat ta mig för något riktigt göromål.
hur svarar du i telefon?
HEJ!??!
eller
HALLÅ!?!
vilket är ditt största beroende?
ah. eh. egentid. mat. motion. låter ju himla sunt såhär i skrift. har ju en sk beroendepersonlighet så återkommer om några år med en uppdaterad roman **live on the edge**
när brukar du oftast gå och lägga dig?
lite efter jag gått förbi "så-trött-att-jag-kan-somna-här-och-nu"-perioden. så att jag liksom hinner komma in i någon övertrötthet, där jag vill sova men inte kan få ro. brukar vara i säng ganska tidigt dock. behöver öva på det där med att "en säng är till för att sova i" och inte tusen andra saker.
brukar du skratta för dig själv?
haha JA, speciellt när jag tänker på roliga gamla minnen. eller när jag tänker på en bild på min lillebror och hans flickvän där de har gjort en såndär "mashup" av deras ansikten, den är helt seriös typ det roligaste jag sett. SÅ GROTESK på någe vis! eller när jag kollar på vänner. skrattar alltid jävligt högt också, så folk omkring mig tror jag gör det som ett "HAHA jag har så kul nu missar du verkligen nåt", vilket inte är fallet.vad tror folk om dig?
kan la inte jag veta. men skulle bra gärna vilka veta!! kanske ska skicka ut en enkät på mail till alla mina facebookvänner? nä... men har haft en väääääldigt lång period i mitt liv då jag funderat väääääldigt mycket på just detta. tills jag insåg att det ju egentligen inte har någon som helst betydelse. det var skönt att inse. självklart tänker jag på det ibland ändå, fast mer på ett nyfiket sätt. vad jag fått för mig (får för mig ganska mycket f ö) är att FoLk är lite rädda för mig, för de tycker jag är lite konstig, liksom lätt och svår på samma gång. sen tycker de med största sannolikhet att jag är så himla trevlig också. så himla trevlig.
om du skulle bli psykiskt sjuk, vilken sorts sjukdom skulle du drabbas av?
hahah, vilken skulle jag INTE drabbas av?
vad beställer du på krogen?
lol ibland när jag ska känna att jag är lite kul beställer jag en redbull/vodka eller gin&tonic. när jag pungar fram hundralappen det kostar ångrar jag mig så jävla bittert, speciellt om de snålat med spriten. annars är vin min standard.
.hur gör man för att ragga på dig?
bjud upp mig till dans så är jag SÅ DIN!!  
berätta om en minnesvärd bakfylla du haft!
minns inte vilket nyår men typ 2009 kanske. var på henriksberg i en klänning jag sytt till samma dag och tejpat fast med silvertejt på brösten för att hålla den uppe. träffade en kille jag var dödsförälskad i, han var ännu fullare än jag. åkte taxi hem till min kompis lars lägenhet tillsammans med hanna och mathilda. nästa morgon var lars mor hemma i köket och jag satt på toaletten på andra sidan väggen och spydde gul galla *hardcore*
vilken är din största skräck?
att dö olycklig. eller ja, att dö öht. speciellt i förtid. eller att någon i min familj ska dö.
bästa gråtlåten?
har verkligen ingen gråtlåt. förut hade jag typ BARA gråtlåtar på min mp3-spelare (jaja FÖRUT) men nu är det är alltid tillfället som gör det. en låt jag gråtit till för inte så länge sen är  >>den här<<. fina fina lisa, jag älskar lisa.
vad har du funderat över på sistone?
har funderat väldigt mycket på varför mitt intellekt inte koppar med mitt förnuft och mina känslor. har också funderat mycket på feminismen och att jag borde läsa in mig mer för på något sätt är det något jag verkligen inte riktigt FÖRSTÅR (alltså patriarkatet och kvinnoförtrycket och jämnställdhet osv är jag medveten om men kanske är det metoder och tillvägagångssätt och kommunikationer och argument jag ej riktigt kopplat än?) (och obs att jag gärna kallar mig feminist men vågar ej riktigt för känns som om det är nåt jag ej fattat?)
vad engagerar dig?
SAMHÄLLET. dans! förtryck! människor! teater! oskriva regler och strukturer som vi tvingas leva i (medvetet eller omedvetet)
när skäms du?
när jag tappar bort viktiga grejer. just pga att jag brukar göra det, och borde därför vara extra uppmärksam och noggrann...........
vem är den mest kända människa du talat med?
oj! jonas karlsson!!? han är den jag är mest glad över att ha talat med iaf. drömde om honom inatt också, det var väldigt... naket. *hehehhe*
vad brukar du få komplimanger för?
brukar och brukar och brukar. oftast för mina kläder kanske, det är kul. eller att jag är självständig, det är en roligt kompimang tycker jag.
vad är ditt nästa mål i livet?
att sätta ett realistiskt mål och arbeta för att nå det *klok*
är du bortskämd?
jao. till en viss del. tror jag. på så sätt att jag aldrig behöver vara orolig för att hamna på gatan utan en krona liksom. dock inte på det sättet att jag fått allt jag pekar på.
 vad ser du fram emot just nu?
att vakna imorgon och se solen lysa utanför fönstret. och att åka till new york (!!!!) om 16 dagar.
1 matilda vingård:

skriven

hej johanna! :)
Vilken fin bild på dig och jag hoppas att allt är bra med dig!
Kramkram

Svar: hej och tack fina matilda!! hoppas allt är bra med dig också. kram!
tricky

Kommentera här: