simmelsammel


Den mest använda saken i mitt liv: anteckningsböcker. Skojar INTE (!!) när jag säger att det antagligen är det som tar upp de flesta av mina lådor hemma i barndomshuset. När jag var fem började jag skriva dagbok (bästa grejen! det borde alla ta sig tid att göra) och några år senare började jag skriva dikter, för jag kände ett behov av att uttrycka mig på något sätt. Det är där anteckningsböckerna kommer in i bilden och livet, och samlare som jag är har jag nu alldeles för många för att ens kunna hålla reda på dem.
 
Ovan ser ni en av mina favoriter: en liten bok som får plats i vilken väska som helst. (Okej har typ fem som jag parallellt använder.) Där skriver jag ner fina saker, citat, låttexter eller klistrar in urklipp på saker jag tycker är livsvärda. För egentligen är det ju inte själva BÖCKERNA som är så roliga att ha, utan alla ord och bilder och meningar som jag vill kunna spara. Mitt minne är bra, och kort, så böckerna blir som små skattkistor med coola saker. 

Kommentera här: