semledags


Idag är det semlans dag!! Semla är gott, tycker jag. Oftast. Kan tänka mig att jag skulle älska den som hetvägg, alltså i ett bad av varm mjölk. (Varför har jag inte testat det än??) Semlan på bilden ovan hade verkligen gjort sig bättre i ett mjölkbad. För semlan var så torr, smaklös och tråkig att jag faktiskt började fråga mig själv om jag verkligen ens tycker om semlor, på riktigt? Den får ett plus i kanten för att den var laktosfri (och hade mycket mandelmassa i mmmm) , har aldrig hittat laktosfria semlor förut. Dock äter jag hellre en god laktosfylld semla än en ogod laktosfri semla. Så ja, den va bah fail.
Och sen då! Sen skulle vi gå på bio, "12 years a slave". Vi kommer dit, på dörren sitter en lapp 
"Kvällens föreställning inställd pga tekniska problem".
Alltså händer sånt ens?! 
Och sen då!!!!!!! Vi bestämde oss kvickt för att gå på teater istället, men när jag går in på hemsidan står det att kvällens föreställning är INSTÄLLD. Alltså. Vad är meningen med livet egentligen? Buhu buhu. Så, jag gick hem och ritade med mina färgglada pennor istället och tänkte på vad en boråsare sa till en annan (helt seriöst) när de besviket promenerade från den inställda bion "Men ja.. vi hade ju tur med vädret iallafall. Fantastiskt."
Att ha tur med vädret i denna stad innebär endast att det för en gångs skull inte regnar. Och det gjorde det ju faktiskt inte.
Då fick jag lite hopp om livet, igen.

Kommentera här: