Dag 1: Om mig.

Jag heter Johanna Gilda och mina äldre vänner kännner mig som Johanna medan mina nya som Gilda. (Vi var fyra Johannor i min nya klass så det var ett ganska enkelt val.) Själv gillar jag GIlda mest för jag känner mig lite mer cool då. 

När jag tar selfiez på mig själv ser de oftast ut typ såhär:

 
 
(pga är rädd för att försöka se snygg ut och sen inte göra det!!)

Skulle beskriva mig själv som ett relativt strukturerat kaos. Det funkar, för det mesta liksom. Jag tycker livet är en spännande grej och saker i livet som jag gillar är tex:

bada, helst i sjöar, helst naken
dansa på alla ställen där dansa är möjligt (och tycker att danstillstånd är det knäppaste jag någonsin hört om),
skriva, har just nu flyttat ner till Skurup (som jag har en jäkla nice smekmånad med just nu) och går en skrivarlinje här, ca en av de bästa grejerna jag gjort i mitt liv 
se på teater och göra teater, är fascinerad av all sorts scenkonst, enligt mig är det världens bästa kommunikationsmedel
cykla, åh alltså livets grej!!! bästa sättet att ta sig framåt och samtidigt ha kul och se allt fint runtomkring,
dricka vin, också livets grej!!
äta god mat, har dock gått från att älska allt som har med matlagning att göra till att totalt fly från det
feminism, sitter i den nationella styrelsen för Unga Feminismer och längtar efter ett regeringsskifte och ett samhälle där alla får vara med på lika villkor
bli kliad på armen/ryggen/benen, från att ha haft någon slags fobi för fysisk närhet är det idag min bästa grej i hela livet. jag bangar aldrig en möjlighet till att gosa (obs: läs ej in eran egen tolkning 'att ligga', gosa är en helt annan sak som alla borde göra varje dag och hela tiden)
yoga, yogan är min meditation och det som får mig att kunna andas och stå stadigt på marken på riktigt. acroyogan som jag utövat mer och mer är det bästa jag vet, att upptäcka den var som någon slags religiös öppning för mitt huvud och kropp.

Sen gillar jag att spela sällskapsspel, pyssla och sova också. Jag kan vara blyg när jag inte egentligen vill och sen kan jag vara alldeles för oblyg i situationer där folk kanske skulle föredra att jag var blyg. Har lite svårt för normer och sociala regler, som jag inte riktigt alltid kan förstå mig på. Min pappa brukar säga att jag pratar lite för mycket om sånt jag skulle kunna hålla för mig själv och min bror säger att jag lite för ofta pratar lite för högt. 

Kommentera här: