året som gick

Gjorde du något i år som du aldrig har gjort förut?
Började mitt år i Marocko. Besökte Dalarna och gick på spelmansstämma. Gav ut en antologi med mina vänner och fick mina texter recenserade. Flyttade till Malmö. Gjorde film. Lärde mig hantera (respektera) teknik. Jag hade också min, tro det eller ej, första snefylla ever.

Här är utsikten från vår takvåning i Essaouira.

Vilka länder besökte du?
Marocko och Italien.

Är det något du saknade 2015 som du vill ha 2016?
Jag hade en god ekonomi ca första halvåret som sedan fösvann. Den kommer jag 4-ever sakna.

Vilket datum kommer du alltid att minnas?
Min födelsedag! Första augusti (lägg det på minnet föralltid!!) För flera anledningar. Bla för att mina vänner ordnat världens godaste middag med en Queen G tårta till mig och för att jag för första gången vaknade upp hos han som sen skulle bli min pojkvän utan att jag alls visste om det då. 

 

Vad är det bästa som hänt dig under året som gått?
Att jag bytte utbildning (näst bäst) och blev kär (bäst).

Vilket var ditt största misstag?
Min hårddisk som gick sönder. :((

Vilket var ditt bästa inköp?
Min nya filmkamera! Min största materiella investering någonsin.

Vad spenderade du mest pengar på?
MAT SÅKLART.

Vad gjorde dig riktigt glad?
Ludwig! 

Vilka låtar eller artister kommer få dig att tänka på 2015?
Alla låtar som finns på min och Klaras springlista. Bonus: Chandelier av Sia (är kanske egentligen mer 2014 för mig men den spelades i taxin på ashög volym när vi åkte till flygplatsen i Marocko och vi ba WOW LIVET ÄR EN MUSIKVIDEO)

Mådde du bättre eller sämre under 2015 än vad du gjort tidigare år?
Till de allra största dela BÄTTRE.

Finns det något du önskar att du lagt mer tid på?
Acroyoga!

Finns det något du önskar att du lagt mindre tid på?
Spela candycrush........

Blev du kär?
Jag blev!!

Årets bästa serie?
Oj. Här kommer mina senaste bästa tips:
Tre styckna dokumentärer på temat mord och amerikas rättssystem som är så hiskeligt spännande och bra och berörande:
The Jinx (finns på netflix)
Making a murderer (netflix)
Paradise Lost: The child murders at robin hood hills (HBO)
OBS googla ej om ni ej vill ha spoilers!!

 

Årets bästa film?
Såg Wild Tales i somras. Så sjukt bra! Se!!

Vad gjorde du på din födelsedag?
Vaknade hos L. Åt frukost och gick ut i solen till systemet. Sen gick vi hem till mig och fikade Queen G tårtrester från kvällen innan med kaffe och sol på innergården. Sen kom Klara och vi gjorde oss i ordning för att se Tingsek på Babel. Efter två dagars utgång var vi asatrötta och också på alkohol, så vi gick och köpte popcorn och chips och gick hem och poppade hur mycket popcorn som helst och gjorde mysigt i sängen och fick besök och hade världens mys.

Vilka var de bästa nya människorna som du träffade?
Min klass! Det är så värt att få gå i en klass med massa fantastiska människor.

 

Kommentera här: