-

Det är lite tomt här nu. Det är lite tungt här nu. I huvud, hjärta, mage och kropp. Det är glanslöst och grått. Världen den snurrar men jag vet inte hur längre.
Förlåt. Hjälp mig. Vad är det bästa ni vet? Vad gör er glada?

1 busse:

skriven

öl och cigg!

2 tinaaa:

skriven

Hjärtat jag hoppas du hittar paletten snart igen så det blir färgglatt, fortsätt kämpa <3



En av de saker jag uppskattar mest är när man går i spöregn , utan paraply och genomdränkta skor och ändå utav någon anledning tycker att livet rockar.



Sen så blir jag glad av dig, och alla andra kompizar. Roliga youtubeklipp, nya låtar och leenden.



Glöm för allt i världen inte hur ball du är!

PUSS

3 rebecca:

skriven

världen kommer fortsätta snurra skitlänge vet du, den klarar sig rätt bra även om man är lite passiv, tung i kropp och själ och trött på att hänga med i svängarna.



jag är också lite glanslös och grå just nu men nog har jag ett par saker som gör mig glad trots allt. här är några exempel:



1. att jag börjar jobba på måndag. jag som har sökt jobb så länge och var på vippen att lägga ned verksamheten och bara flytta tillbaka hem.

2. bebisar. speciellt min pojkväns kusin och speciellt när han sover hellugnt efter att JAG har matat honom, bytt blöja, busat lite och stoppat om honom. ashäftigt för jag trodde aldrig att jag skulle komma över min spädisskräck.

3. regina spektors live in london-skiva. lovar att den är det enda som har gått runt i min ipod senaste veckan.

4. att du uppdaterar. även om det är en nedstämd uppdatering så kändes det fint med lite livstecken.

5. chokladkräm till frukost. (mixa en banan, två färska dadlar, lite vatten, tre teskedar kakao, gröna blad och nässelpulver om det är något du brukar ha hemma och häll upp i en skål. bryt ned mysiga nötter och ät med sked och en stor kopp kaffe)

6. fina sms från kompisar man trodde aldrig skulle vilja prata med en igen efter den fatala snedfyllan förra helgen. det är svårt att fatta att man är omtyckt ibland men det blir tydligt när man har gjort fel och någon ändå envisas med att strö kärlek över en som att det vore det naturligaste i världen.

7. att skriva. vad som helst, när som helst och helst utan ambitioner. jag har köpt en fin liten dagbok och pryttlar ner ett par meningar i den när jag sitter på bussen, innan jag ska sova, när jag är på krogen eller när någon säger något jag måste komma ihåg. har fem olika färgpennor att skriva med också.

8. att göra-listor. eftersom vi är på vippen att flytta skriver jag typ två tusen listor om dagen. med fina färgpennor naturligtvis. och stryker över varje sak jag gjort klar med en penna i en annan färg. jag älskar att få stryka över saker.

9. att klippa i mina kläder. jag har aldrig något tålamod till att sy om saker men på senaste tiden har jag blivit ruggigt duktig på att klippa av ärmar och volanger, förkorta linnen/tshirts, göra shorts av gamla byxor och på andra sätt förändra mina kläder med hjälp av bara en sax. det blir nice och jag utvecklas i min kreativitet hela tiden.

10. dumpsterdiving. bara jätteroligt och spännande. adrenalinet ba flödar och det är en mysig nattaktivitet om man har någon som vågar hänga på. inte fy skam att hitta typ två kilo bananer, tre nät avokadosar och diverse helfina grönsaker att göra grytor av heller.



puss

4 sara (blogfollower!):

skriven

det som gör mig glad är att det är midsommar och det regnar INTE än. jag har tänkt locka håret och vara fin i sommarkläder, dricka rosé. vin är gott, vin gör mig glad, och sillen, och min bästa vän. jag skulle vilja krama dig, du verkar så fin, får jag det?

5 lovisa:

skriven

det lät inge vidare:/

6 zanna:

skriven

det här gör mig glad: att ligga och prata med dig i den gamla bäddsoffan i stugan, förlåt för alla sparkar och slag du säkert fått ta under åren. att sitta ute sent med te eller kanske vin (smultronsvin är jättegott). att få håret flätat. att lyssna på raymond & maria. att äta frukost i flera timmar. att ligga med huvudet på en mage och lyssna hur hjärtat låter. att fotografera sig själv och känns den där lyckan över hur fin man kan se ut på en bild ibland. djurparker. hallon, bananpankakor, vaniljsojamjölk och söderte. bli bättre snart, kom tillbaka och lev livet, kanske lite med mig, jag är arton nu, jag har gärna vinkväll med dig eller tar en världslång kaffe på viskan. åh, cafe viskan är vad som kan göra mig gladast ibland. pusss och kram jag saknar dig

7 Jessica:

skriven

hur går det? <3 kämpa på

Kommentera här: