tv åtu se n tol v pt. 1

januari.
 
min skimrande blå dagbok:
"nytt år nytt år nytt år
fest och folk jag tittar på
 
domedagsdröm den första natten in i året
hetsäter upp hela världen
en vilsen full som springer sent efter flykt efter hjälp
blåljus bränder jag som stjäl"
 
blå buss i matt svart vitt ljus från bilar som är påväg
radioröster i mina öron"
 
 
sen mitt i allt packar jag min backpackerryggsäck, tar med myggnätet och åker till senegal plus gambia med hilda och gille och får se en helt annan värld som har tummen upp
 
februari.
 

skrivs gråtande ut från varberg och flyger en helg till london med bästa zanna

mars.

spring i benen
ring i benen
ben i ringen
i ben springen
benen i spring
spring spring spring ben spring spring spring
 


om världen är ett slagfält, om allting är en strid. 
jag väljer min sanning och snittar på att sova bort varannan dag och bära harhjärtat de vakna timmarna
kan inte få till på de enklaste saker som att äta frukost eller läsa ett brev
samtidigt
GHilda växer och jag åker tåg hit och dit och mest till örebro.
har börjat ta dansklasser på hemmaplan och älskar det
äter chevrémackor hos jenny och provar glasögon

april.
 
"jag lever i en överrenskommelse jag egentligen inte går med på"

någon gång på vägen blev jag rödhårig
åker till linköping, stockholm och örebro
blod i näsan sår i halsen men de torra händerna blir lite mjukare i solen
isabelle är hemma och vi går på 90-tals kalas och jag börjar umgås mer med vänner jag inte umgåtts med på flera år
våra maskar maskar maskar de växer och ett premiärdatum sätts till den femtonde juni


maj.

söker minlinjen i stockholm och äntligen vet jag igen
är överallt hela tiden men det är bra och roligt och jag peppar mig själv vill surfa på vågorna
quizar på torsdagar och spenderar en hel natt på zebrafilten mitt på en parkeringsplats




juni.




halva juni i örebro och den femtonde har GHilda premiär och allt är så jäkla fett och vad som ska komma känns nästan i fingrarna, på midsommar tar jag tåget till halmstad och min äldsta bästa vän hanna som blandar strawberry margaritas till mig och sen dansar vi hela natten till gamla schlagers och bättre har jag aldrig haft det
 

Kommentera här: