la fauve

vem är jag då? undrar la ni eftersom den här lilla la fauve är lika ambivalent som jag själv. eller så undrar ni inte ett dugg men jag har en sån himla lust att skriva om mig själv!
 
en gång fick jag höra att "du är inte så sval som man kan tro" - och det är kanske den bästa analys någon gjort av mig. och där har gjorts en del. förutom att inte vara så sval som jag kan verka så är jag nyfiken, rastlös och nog mer uppe i svarta kosmos än med båda mina fötter på jorden. ibland. ibland ligger jag med hela kroppen tryckt mot marken och har det ganska stabilt och skönt där. om jag ska dö nästa vecka tänker jag begära att få se radiohead live innan stunden är kommen. är mycket ambitiös med det jag tycker är värt, helst skapar jag mycket inom dans och teater. ibland kommer jag dock i perioder då ingenting känns värt vilket får allt att stå still. sen är jag sjukt oambitiös med värdsliga saker jag tycker är tråkigt.

tycker om färg skogen klubbar hav sjöar klättra i träd dansa dansa dansa resa tänka äta god mat dricka (gott) vin bli kliad på armen klia på ryggen städa min nattduksbordslåda läsa bra texter skriva sova träffa nya människor åka tåg klappa katter ha på mig gummistövlar fynda fina använda kläder sova på en arm äta frukost på morgonen äta middag på kvällen skriva brev och framförallt få brev sitta på tågstationer och titta på människor titta på filmer springa i skogen.

bästa film: melancholia, dogtooth, closer, thelma and louise, eternal sunshine of a spotless mind, trainspotting, attenberg bästa musik: radiohead, björk, lisa ekdahl, eldkvarn, regina spector, bright eyes, patrick wolf, tom waits, lykke li, kite, pj harvey, kjell höglund bästa mat: getost, sushi, potatismos bästa dryck: kaffe, rött vin, sojamjölk

 





sedär, det är ju jag.

1 Isabelle:

skriven

Ja, vi måste se Radiohead innan vi dör!!

Svar: jaaaa!! ingen av oss får gå och dö innan det är gjort.
tricky

2 Hanna:

skriven

Sv: Verkligen tråkigt att höra om dina vänner och jag kan tyvärr inte annat än att hålla med! :/ Det säger ju sig självt i och med att jag gått heltid där och blivit utav de friskförklarad, och idag ännu har enormt mycket jobb kvar att göra plus haft massor av förbjudna livsmedel som de aldrig jobbade med mig om att utmana. Jag kan bara vara jätteglad över att jag redan kommit till så mycket insikt och motivation själv, för jag var väldigt frustrerad under tiden där. Det som hjälpte var att få vara där under måltider och att få ett bestämt schema vad jag skulle äta som dåligt sammis-lindring. Vågen får man inte utav dem, det är ju som en liten dator och mer avancerad än en våg. Just nu har jag den (fått låna igen) men det är ju bara till låns. Själv tyckte jag att den var underbar och hjälpt mig mkt, men kan absolut förstå att det är stor risk att man bli beroende utav att väga och mäta. Tecken på att man inte fick hjälp tillräckligt långt utan bara halvfärdigt. Var superkritisk mot dem i början, men nu funderar jag på om det verkligen finns så många andra ställen med andra koncept, det låter inte så från andra. Vet du någonstans?

Och grymt med lussebulleutmaningen, detta fixar vi! :)

Kommentera här: