sommar som blev höst utan kronologisk ordning

 



en gång för egentligen inte så länge sen så var det faktiskt sommar, jag spenderade lite för lite tid ute i sommarstugan men när jag väl var där var det var det verkligen **SOMMAR  SOL***
och en av mina favorittjejer gjorde mig sällis!



har försökt mig på att läsa bok efter bok efter bok, det som funkar bäst är böcker där språket är starkare än berättelsen och därmed gör berättelsen. eller ja, jag tar mig väldigt sällen igenom en hel bok och uppskattar därmed leken med orden mer än hela berättelsen, kan man säga. små korta berättelsen och dikter och händelser brukar gå bra.



det var också längesedan det var midsommar men min var världen bästa. i halmstad med världens bästa vän som blandade drinkar åt mig så jag blev full och vi (jag, hon är vegan) åt sill och potatis och sen dansade vi hela natten


den femtonde juni hade GHilda premiär med vår performanceföreställning, det var intensivt och världens roligaste

därefter har vi och våra vita rumpor åkt land och rike runt


någon gång hann jag med att bada i havet


har fått några mycket uppskattade brev på posten och funderat på att ta upp mitt frimärkssamlande igen då det finns så himla många fina!! obs att distansen i min värld mellan *fundera* och agera ibland tyvärr är milslång 

när det blev bärsäsong blev jag som varje år extra friluftig och var ute i skogen varje dag


i samband med att GHilda spelade i stockholm kom min mamma, min faster, min kusin och min mormor upp och vi åkte till skansen för att titta på mumsmumsmumsmumsmumsmums-måns


på min födelsedagskväll drack jag rödvin mitt i en av mina favoritstäder

och gav mig själv en röd kreation i födelsedagspresent som jag kunde ha på mig kvällen till ära

helgen därefter kom Hilda tillbaka till huvudstaden och vi gick på Stockholm Music and Arts vilket var fett förutom att de hade sjukt dåligt matutbud,
Antony under stjärnhimlen var magiskt omg omg marry me

ett par helgen därefter var det dags för Way Ou
t West som hade världens bästa matutbud och Laleh var nästan lika grym som i Stockholm omg omg bli min fru

gav mig på den här fantastiska boken, varvade högläsning med egenläsning och tog mig igenom nästan halva *applåder*

LADY GAGA i globen!!!!!


någonstans blev det höst och jag har lagt ut alldeles för mycket pengar på apoteket men har för första gången EVER känt att det varit värda pengar


när hösten kom åkte GHilda till italien och det var sjukt vacker och en av de bästa resor i mitt liv men det tänker jag berätta om en annan gång för jag har typ tusen bilder därifrån som jag bara måste visa!!!

1 Johanna Brunnberg:

skriven

Sv: tack!! Va gullig du är :) Tyvärr så fick jag för mig att blondera mitt hår när jag vvar fjortis, jag ville ha gulare hår eftersom jag alltid haft kritvitt hår.. Gud så dum man kan vara ibland så nu för tiden måste jag slinga det då och då eftersom jag förstöra min vanlig färg. Men jag avfärgade i somras så nu har jag min naturliga färg :) men färgar det en/två gånger om året under vintern! KRAM!

2 Isabelle:

skriven

Fin sommar upplevd av en fin människa! Puss

Kommentera här: