vodka sugar lemon

förra veckan snittar på en av de bästa veckor i mitt mannaminne. på inledande måndagen fick träffa kusin zanna, på tisdagen gick jag på utställning där jag skrev om mina närhetsdrömmar i en drömbok och senare fick jag träffa en av mina favoritförfattare: monika fagerholm, hon har bla skrivit "den amerikanska flickan" som enligt mig är en alldeles fantastisk bok så jag tänker ge den ett helt inlägg snart. på onsdagen satte jag mig på ett tåg till örebro och louise, vi gick på grym gospell (!), pratade halva nätterna och lagade avokadopsoppa och mojitos. några sena nätter senare satte jag mig på ett annat tåg och tillsammans med min bok plus åtta gaisare av det allra onyktraste slaget i en restaurangvagn färdades jag vidare till gävle och en bästis hanna. vi raggade på 45-åringar, såg tre filmer, drack många lyxfikor, frös benen av oss, jag blev serverad stekt gröt till frukost, bakade VÄRLDENS godaste veganpizza (!!!!!) och pratade ikapp och förbi varandra. när jag kom hem igen bakades det semlor som inte alls var goda men gjorde sig fint på bild.

Kommentera här: