t våt us e nt olv pt. 2

juli.


tokig på krokig framtid och skriver mycket i blå dagboken och GHilda på tokalynga flying theatre festival och jag åker därifrån liggande i ett bagageutrymme och tittar på molnen, ett par veckor senare spelar vi på skogsfestivalen och hittar hur mycket kantareller som helst

 får ett paket på posten och avslutar månaden i stockholm där maskarna blir pridemaskar på boulevardteatern mina allra bästa är där och vi går på allsång sover fint äter gott
 



augusti. 

 

i efterhan är augusti som ett helt år; firar födelsedag ensam med vin på söder älskar stockholm  hilda kommer tillbaka sover på pippikudde i en stor lägenhet och Stockholm Music and Arts Björk Anthony Patty Smith Laleh Ane Brun Anna won Hausswolff James N Commons Freddie Wadling och det enda som var jobbigt var när iamwhoiam var på scen det blev obehagligt i magen och vi gick och åt mat istället


hem och tilldelas ytterligare en diagnos och fortsätter vänta på att något ska hända spenderar ett dygn ute i stugan med zanna och brottas med en lillebror på marsstrands klippor hurrar för helvegetariska way out west där vi motar olle i grind och dansar åker tillbaka till huvudstaden och är ett little monster på gaga
 
 
september.
  
GHilda har blivit bjudna att spela i Italien så på den sjätte dagen i månaden flyger vi till Bologna och Bologna är allt jag aldrig ens drömt om, vi bor i bergen när stjärnorna och nära människor som bygger sina drömmar och sina egna trähus, varje morgon vaknar vi till pianospel och det röda vinet det röda vinet det röda vinet och venedig och pasta och bergsvandring och jag äter en fågel som jag fortfarande inte listat ut vad det var för någon

 




oktober.

på repeat:
Wim Mertens – Darpa



& jag med GHilda bugar bockar för oss och för tvåtusentolv, en bästis flyttar utomlands, en helg hos min andra bästis hanurska i gävle och jag målar med nagellack och oktober ser en ljus framtid står stabil i höstmörkret
 
november.

insidan leker hela havet stormar igen medan jag hittar mariadanzachoklad & ninja neon att dricka te prata om allt dela oss med väntar på snön och väntar på
väntar
           väntar
                           väntar
allt står på paus men inget trotsar tidens lagar så på något sätt måste jag fram fram fram-åt men huvudet som är blont igen är ibland tungt att bära

 
 

 
 
 

december.

tittar på den här lappen som legat på mitt nattduksbord sen i februari
 



tänker på det här med att historien inte upprepar sig men den rimmar och läser och skriver igen vad jag skrev i slutet av tvåtusenelva:

jag tänker att i år vill jag köpa mig en världskarta som jag klistrar i taket
över den knarriga sängen. därifrån ska jag drömma om saker som är utom alla
hämningar. lovar ingenting om vägar ut eftersom jag inte ens vet om jag vill
komma ut. täcksamt skulle det räcka med att säga att 2012 vad det bästa som
hänt, sedan året innan, och åren där innan har sprungit bort och ut ur mig och
vill aldrig återvända.

tror inte alls på omstarter egentligen, gör dem
varje dag. ingen stor grej, nytt år.
nu kommer något annat.
hipp hipp hípp hipp
hipp!

Kommentera här: