2013

Beskriv ditt år med en mening?
YOLO.

Roligaste minnet från året som gått?
kan inte prioritera!! Oslo med Louise i våras var fint som snus, uport musikweekend var fetttt (se mina ärr på benen så förstår ni), alla små stunder med e & c, ROGER WATERS OFC, alla nya möten.
Roligaste citatet?
absolut jätteinternt men askul "ehhh är inte så insatt meneeee.. har du varit på wisers?"
Vad har du spenderat mest pengar på?
kollektivtrafiken och varbergs loppisar. my money makes dat buisness go round så att säga.
Har du gjort något i år som du inte har gjort tidigare år?
ja!! massa. typ besökt new york och vågat go with the flowwww skaffat ny piercing osv.
Ett speciellt datum du kommer ihåg?
nä. är asdålig på att minnas datum.   
Har du blivit kär i år?
jag har väl det, nästintill i alla fall.

Vad gjorde du ditt förra nyår?
åt aaaasagod mat med mina kompisar i borås och var vinfull och spelade popkult efter tolvslaget.
Vad ska du göra detta nyåret?
igårgår firade jag i Örebro där vi lagade världens godaste trerätters (alltså bästa!! 1. vitlöksbröd med auberginedipp 2. kikärts/feta/tomatbiffar med potatisgratäng, rödvinssås och godaste salladen med typ melon, fetaost och avokado (alltså!! smakorgasm) 3. vaniljpannacotta med hallon) till detta blev vi mycket vinglada och hade kvällen till ära också pina colada redskapen redo. varför har jag inte druckit det förut?!! så jävla gott ju dör. iaf vi lekte lekar kollade raketer brännmärkte varandra stökade ner och städade upp låste in oss på toaletten dansade i soffor och på golv. sen fortsatte vi dansa, fast på annan plats, till Queen Beyonce hela natta.

 
Har du träffat några nya vänner i år?
 om jag har! många nya vänner. speciellt nära hjärtat har jag placerat tre av dem.
Vad hade du för nyårslöfte förra året? 
har inte sysslat med sådant trams de senaste åren.
Vad ska du ha för nyårslöfte i år?
 nu har jag börjat med trams igen, woah! i år löftar jag att leva. och därmed agera livsnjutare.
 
Har du vart på någon konsert?
 ja den bästa i livet!! roger waters, det var magiskt. på riktigt. över varenda förväntning. och håkan på Scandinavium var också magiskt. sen var vi på Eldkvarn häromveckan, det var inte lika magiskt denna gången. och så har jag sett Eldkvarn en gång till, och the sounds teddybears syster sol.
Bästa vårminnet? 
våren minns jag inte så mycket bra ifrån. allt var mest stickigt mot kroppen och krig i huvudet. jo! läste ju en bok för första gången på år. DET var fan asfint.
 Bästa sommarminnet?
 roger waters på Ullevi plus alla bad i havet och alla små utflykter med e & c.
Bästa höstminnet
en öl jag tog en höstkväll, och en biltur från varberg till borås med en gammal hemvändare. båda två minnena är lika fina.
Bästa vinterminnet? 
den stormiga snön en kväll då vi fick gå baklänges genom stan, och håkan på scandinavium med mina finaste nyaste vänner. hela vintern är fylld av favoritminnen och snöänglar.
 

Hur firade du din födelsedag?
 den var bäst på år. blev väckt av sång och blommor och presenter på sängen, det var sol och på eftermiddagen åkte jag tillsammans med e, l och min behandlare till tre toppar och åt glass i stora lass.
Vad har du missbrukat för ord? 
lol och såntdärnt.
Vad önskar du att du hade gjort mer av?
hånglat!! och skrivit och läst.
Vad önskar du att du hade gjort mindre av?
den sega dragande tiden jag ofta spenderar i någon slags vakumoro innan jag ska ta tag i saker, den, den är onödig och skulle jag klara mig rätt bra utan. alltså all orolig dötid jag sysslat med.
Favoritplagg? 
älskar ALLT mitt som är mjukt, snyggt och färgglatt. 
 
Största misstaget du gjort? 
sysslar inte med sånt. har en överrenskommelse med mig själv att inte ångra saker.
Någon lärdom du har fått?
cheesy och classic men har verkligen förstått innebörden av att "ensam är inte stark". och hela den viktiga kbt-grejen att ingenting blir annorlunda om jag inte GÖR annorlunda. hade nog inte riktigt förstått tyngden i görandet förut. det gör jag nu. och jag gör nu. och jag mår så sjukt mer bra pga detta.
 
 
Bästa respektive sämsta filmen du har sett? 
om vi tar nya filmer jag sett för första gången så:
bästa: känn ingen sorg, la vi en rose, wristcutters a lovestory, enter the void,
sämst: carrie, ((slå mig ej)(obs!!! kan uppfattas som provocerande men) hobbit ((SLÅ MIG EJ)
Har du följt någon serie? 
har börjat se "braking bad" nu!! annars har jag följt bron, och girls <33
Favoritlåt från året? 
waaa. spontant, pistol med håkan. 
Bästa bok du har läst?
jag vill ju vara fri (en bok om lena nyman) av annika persson
 
Har du hånglat mycket i år?
 jaaa, en lite ojämn utdelning över året men har jobbat hårt här de sista kalla månaderna
 Nya platser och länder du besökt?
new york, oslo, små hålor i halland.
 
Har du gråtit mycket i år?
mja, rätt lagom mycket tror jag
Har du skrattat mycket i år?
alldeles lagom jättemycket 
Vad har du varit mest ledsen för?
saker som varit mitt liv men som jag tvingats ge upp för att kunna leva.
Vad har du varit mest glad för?
att jag vågat ge upp de ovanstående sakerna. och att jag träffat så många amazing människor.
Har du festat mycket i år?
jaaa, periodsvis. typ hela december. typ konstant full/bakis.
 
Bästa presenten du fått?
kanske det superfina silversmycket jag fick av mina flatmates på min födelsedag. för att det var så hjärtefint och oväntat.
 
Bästa presenten du gett bort?
en överraskningsnatt på ett litet hotell med sushi vin godis och ljusslingor. det var fan mitt bästa.
Har du gjort något romantiskt i år? I så fall vad? 
eh ja. svar läs ovan!!
Skaffat dig någon ny hobby?
rita med glitterpennor!! <3
Bästa sysselsättningen?
mysaaaaaaa, se på filmer, rita, dricka vin och dansasasa.
 Har du varit rik eller fattig under året?
ehhhh, helt okej rik ändå.
Har du tagit tag i dina problem?
har jag gjort nåt annat?
Årets bästa person?
mnå. två, en gammal och en bara lite gammal.
Vilka har du umgåtts mest med?
eftersom ellie verkar uppta 90% av min instagramfeed så anar jag att hon toppar listan, och cissi!!
 
 
Har du förstört något i år?
hoppat sönder en säng, cyklat några cyklar på sne (E är mycket medskyldig i allt), min dator (buhu)
Har du lagat något i år?
myself heh <33
Är du nöjd med året som gått?
svar JA.
Har någon gjort något speciellt för dig i år?
svar JA. många har gjort mycket för mig.
Vad önskar/hoppas du ska hända inför kommande år?
jag hoppas på mycket dans och hångel och äventyr.
Berätta något som du upptäckt med dig själv i år!
att jag kan må så jävla bra!!

Kommentera här: