ja till livet 2013

 
 
januari.
 
när du är ledsen, gråter du då? hur känns ledsen i dig? var? i mig känns inget jag kan lokalisera eller formulera.
känner mig berövad på språket, språk. berövad på stunder som binder dagarna samman och får livet att fortgå. inte som i gå fort men som i röra sig framåt. som i röra sig framåt istället för i cirklar.
 
 
 
 
februari.

 
mars.
 
  
 
april.
 
från new york

 
till havet och varberg
 
 
maj juni juli augusti.
 
allt gick snabbt långsamt och var jobbigt svart till soligt och hoppfullt. fram och tillbaka och tiden här flyter samman. bada klappa djur pyssla gråta skratta göra saker som jag inte vill och vill, göra om och göra rätt.
  
  
  
 
september.  
 
 dom hära.
 
oktober.

saker börjar röra sig i livet och förändring är i mig och utanför mig. på fina sätt.
jag har hittat ur cirklarna och går framåt nu.
 
 
 
 november.
slutat
har jag nu
lägga fälleben
den svarta väggen var inte gjuten i betong
 
inkast till livet:
känslor som känns har kulörer blir färgstarka, ljusslingor blått grönt rött lila, sol i harhjärtat som lärt sig slå, mod i mig som varelse, hud som är hud som tar emot beröring som ett nyfiket väsen, musik som svänger har melodi, dagar som fortgår inte blir ångerdagar för jag har
godkänt livet
nu
 
historien varken upprepar sig eller rimmar
den fortsätter
 
december.

utskriven och jag känner känslor jag trodde mig raderat för all framtid och det känns och saker gör gott och saker gör ont. dansar har ont i magen skrattar gråter sover ger och tar.
och håkan den sjunde december på Scandinavium. det är inte jag som filmat utan bara ett charmigt snott klipp från youtube.
 

Kommentera här: